Coral bay en exmouth

5 april 2015 - Exmouth, Australië

Weinig geslapen maar vol verwachting naar het kantoor gegaan. We waren met zijn tienen op een boot. De eerste duik was het reef verkennen zodat zij konden zien hoe goed de mensen zwommen.  Een helikopter vlieg steeds over zee om de sharks te spotten. Het duurde lang voordat we het signaal kregen dat er een whale Shark zich aan de oppervlakte bevond. Als een speer zijn we er naar toe gevaren en al snel kregen we het signaal om in het water te springen. Iedereen drong zich naar voren van de boot. Hayley ging er  als eerste erin zodat zij ons een seintje kon geven dat we konden komen. Het was een gedrong van je welste en i'k besloot om als laatste erin te springen, mijn onderwatercamera gereed. Wachtend op het moment. En daar was hij dan, uit het niets verscheen hij , hij zwom recht op me af. Even laat je hersenen in de steek en vergeet je wat je moet doen. Oh ja foto's nemen en aan de kant gaan. Ik had het geluk dat ik als laatste was want ik kon nu de voorkant zien van hem. Maar man wat moest je hard zwemmen om hem bij te houden. Wat een ongelooflijke ervaring was het. Een 9 m whale Shark wat zich aan de oppervlakte van het water bevond om zo het plankton te eten. Zie de foto's.  We hebben uiteindelijk gezwommen met vier verschillende Shark de vijfde ging duiken omdat we te dichtbij kwamen. Dat doen ze dus. Ik zat in een heel fanatieke groep, vooral een familie. Ik heb flippers in mijn gezicht gehad ben bijna verdronken omdat ze een betere plek wilde hebben. Mijn plek, heb even gevloekt en heb het los gelaten. Wat een super ervaring zeg.die avond stond de airco heel hoog in mijn kamer en  de afstandsbediening , daar was Chris mee aan het knuffelen. Ik heb liggen  rillen van de kou en voelde mijn keel opzetten. Vanaf dat moment ben ik heel ziek geworden. Ik ben die ochtend naar beneden gestrompeld en in huilen uit gebarsten bij de lieve vrouw die mij zo goed heeft geholpen. Ze heeft de dorm vrij gelaten en gebeld met de accommodatie in exmouth die ik al voor vijf nachten had geboekt. Ik heb veel medicijnen ingenomen en hele hoge koorts gehad. Op den duur dacht ik echt dat ik dood zou gaan. Maar ik ben er nog. Ik heb gevraagd of ik daar nog een nacht langer kon blijven, maar dan moest ik utichecken en de nacht in exmouth ook betalen. Met een overdosis aan medicijnen heb ik de reis naar exmouth gedaan het was maar anderhalf uur rijden. Eenmaal daar aangekomen heb ik een onwijs dure kamer genomen met ensuite, ik kon echt niet in een dorm slapen. De volgende dag naar het ziekenhuis gegaan want ik voelde dat er iets aan de hand was. Daar wilde ze me houden, ik moest me rustig houden want ik had een vergrote mild en lever. Als ik iets actiefs zou doen zou hij kunnen scheuren.zoals ik me voelde kon ik toch niets doen. Ze hebben daar bloed afgenomen en afhankelijk daarvan moest ik blijven. Dat wilde ik niet en heb een deal kunnen maken met de dokter. Morgen terug komen en als het slechter ging naar het ziekenhuis. Ik had nog wat antibiotica van huis mee gekregen en die had ik ingenomen. Dat hield een beetje. Ik heb twee dagen niet gegeten want ik kon niet slikken. Nou ja goed lang verhaal dus i'k ga jullie er niet langer mee vervelen. Mijn  Dagen in exmouth waren niet leuk. Wel ben ik Arno weer tegen gekomen. Die heeft me voor 1 dag verzorgd. Erg lief. Mick ontmoet en hij heeft me getrakteerd op gratis ontbijt en diner, de zaak betaalde toch. Dus ik ben goed verzorgd door mannen die ik tegen ben gekomen. Na 6 dagen op bed te hebben gelegen ben ik aan mijn terug reis richting Perth begonnen. Langzaam aan.

1. Ciska:
    20 april 2015
    Jeetje, hoop dat je inmiddels beter bent ... fijne laatste (dagen) reis en tot snel!
  2. Lenyweijdeveld:
    20 april 2015
    Wat een belevenis zeg met die haaien. Thuis zien we meer foto's
    En rustig aan doen. Want je hebt een grote reis voor de boeg. Tot zaterdag.
  3. Jacqueline:
    20 april 2015
    Ach Melissa toch ben blij datje iets beter gaat met je
    dikke kus en goeie reis terug