monkey mia, coral bay en exmouth

4 april 2015 - Monkey Mia, Australië

op naar het laatste gedeelte van reis verslagen. Ik zag in mijn vorige reislverslag dat ik het over crab fish had maar ik bedoel Cray fish. kleine correctie ;0

Op weg naar monkey mia ben ik gestopt bij Hamlin bay waar ik foto's heb gemaakt van stromatolieten. Erg bijzonder omdat het bestaat uit micro organisme wat het eerste leven op aarde tot stand heeft gebracht. Daarna naar Shell beach het strand wat bestaat uit miljarden kleine schelpjes. Eind van de middag aangekomen in Monkey mia en Lee en ik waren er tegelijkertijd aan gekomen. Monkey mia stelt op zich weinig voor. Het is een groot resort. het bijzondere maakt; dat er dolfijnen heel dicht in de baai komen. In de ochtend zijn er drie momenten om ze te voeren. We zaten buiten aan een tafel te kletsen toen ineens enthousiaste klanken van het strand kwamen. De dolfijnen waren er en ze zwommen vlak langs het strand. Sommige mensen lagen nog in het water. Ik had nog tegen Lee gezegd dat ik vermoedde dat ze met de zonsondergang zouden komen. Helaas lag mijn camera in de auto. Dus alleen foto's gemaakt met mijn mobiel. Maar wat een prachtige ervaring. Ik rende langs het strand en de dolfijn zwom naast me. Hij ging steeds harder zwemmen en rennen, het was echt een spel tussen ons. Toen ineens stopte hij en draaide zich naar de oppervalte toe om mij een goed te bekijken, een magisch moment.

De volgende ochtend stonden we met 220 mensen te wachten langs het strand om de dolfijnen te voeren. Ik vond het geen lol aan en liep terug naar het gebouw waar de vrijwilligers zaten. Ik heb daar een belgisch meisje ontmoet die in het Nederlands tegen mij zei dat ze een vrijwilliger mocht uitkiezen om de dolfijn te voeren. In dit geval zou ik het  zijn. Ik haakte in eerste instantie af, maar heb me bij de meute toegevoegd. Jawel ze heeft me uitgekozen en ik mocht de dolfijn een vis voeren. Het moment waarop dat gebeurde stond er een vrouw naast die klein en blond was. Toen ze me uitkoos dacht die mevrouw dat zij het was geworden, ze gilde het uit van enthousiasme. Maar dat was van korte duur want ze bedoelde toch echt mij, die lange blonde. Zonder haar een moment de teleurstelling te kunnen verwerken duwde ik mijn camera in haar handen. " Hier, wil je dit even voor me vasthouden". De teleustelling droop van haar gezicht af, maar ze deed het wel. Ze heeft zelfs nog 2 foto's gemaakt, wat erg vriendelijk was van haar.

Dus dat was het voeren van de dolfijnen. Op naar carnavon. het was goede vrijdag en alles was dicht. Het was een ontzettend depressief stadje en de eigenaresse was wel de meest depressieve vrouw die ik heb ontmoet. Wat betreft het stadje kon ik het begrijpen, dat was een aantal weken geleden zwaar getroffen door cycloon. Het is een enrom groot gebied wat bananen verbouwt. Alles was vernietigt. Grote hek werken lagen verbogen als lucifers houtjes. Deze mensen moesten alles opnieuw gaan opbouwen. Gelukkig bleef ik er maar 1 nacht om daarna naar coral bay te reizen. Die nacht heeft Lee boven mijn hoofd geslapen, deze man was zo onrustig dat ik geen oog heb dicht gedaan. De stapelbedden waar je in ligt te slapen zijn zo beweeglijk als de pest. Op den duur was ik het zo zat dat ik tussen de spijlen door steeds in zijn rug zat te prikken zodat hij ophield met draaien. De volgende morgen had hij er niets van gemerkt. Het enige waar hij onder zat waren bed bugs beten, vandaar zijn gedraai misschien?? Eindelijk een insect die me niet eens te pakken heeft genomen.

Coral Bay wat een prachtig klein dorpje is dat. Nu was het er druk omdat de kinderen paas vakantie hebben. Ik heb geslapen in Ningaloo resort. De vrouw heeft mij geadviseerd om hier mijn duik te doen met de whale shark omdat in exmouth er veel meer boten de zee op gaan. En ik heb geluisterd. De volgende dag zou ik gaan zwemmen met het machtige dier. Ik had mijn eigen snorkel e.d. gekocht omdat ik echt niet meer van plan was om een geleende snorkel in mijn mond te stoppen. Met flippers en al was ik goed voorbereid op mijn trip.

1. Ciska:
    15 april 2015
    Wat weer een bijzondere ervaring Melissa. Geweldig je reisverhaal. Ben blij te horen dat je nog kan genieten na de tegenslagen. Super, meid!
  2. Ilona:
    15 april 2015
    Wetende dat je nog veel meer reisavonturen wilt beleven. Maar goed nieuws. De zon laat in Nederland zich steeds vaker zien. Dus als je terugkomt kan je me lekker onder het genot ve hapje en drankje...op een terrasje de reisverhalen live vertellen;-).
    Ik kijk er al naar uit! X
  3. Marisol:
    15 april 2015
    Hahaha dan ben je wel een hele grote bed bug hihihi