de tocht naar exmouth

3 april 2015 - Kalbarri National Park, Australië

hallo allemaal, hier weer een verslag van mij. Helaas onder minder leuke omstandigheden.
Ik ben aan de tocht naar boven begonnen om uiteindelijk uit te komen in Exmouth.
Ik heb een nacht overnacht in Perth om de volgende dag naar de pinacles te rijden. Je rijdt een aantal honderden kilometers per dag om iets te kunnen zien. Het zijn lange ritten met niets er tussen in. Je kan onderweg stoppen op een parkeerplaats maar thats it. Dus een toilet zit er niet in. Ja dat was wel weer even een probleem. Ik had 170 km gereden en geen toilet te vinden, de bosjes induiken doe je ook niet zo snel aangezien de kans om een slang tegen te komen groot is. Maar toch moest ik op den duur. Ik nam rustig plaats achter de auto in de hoop dat niemand me kon zien, oke er reden een aantal auto's langs maar ik had niet verwacht dat er dus iemand mij van achteren naderde. Shit zit je daar met je blote poes en kont en degene die begon tegen me te praten. Terwijl ik daar zat, awkward. anyway weer wat geleerd over australie. Bij de pincales aangekomen merkte ik dat er tientallen vliegen rond je hoofd vliegen. Ja het is natuurlijk ook de outback, maar dit was wel heel erg. Ze kruipen in je neus, oren en als je niet even oppast in je mond.
Dus je begrijpt het wel dat ik er al een aantal heb opgegeten.
De pinacles waren heel bijzonder. De foto's volgen nog kan ze nu niet uploaden. Na de pinacles ben ik naar een klein dorpje Green Head gereden. Dat was een dorp met alleen maar gepensioneerden. Ik heb daar ingecheckt in een hotel. Het was de laatste nacht dat zij een dorm verzorgde. Het was voor haar niet rendabel meer. Het werd gerunt door een aardig echtpaar. Zijn vader een man van 83 jaar oud was er ook en we hebben hele mooie gesprekken gehad met elkaar.
Er was verder geen snars te beleven. Er kwam ook een jongen eten halen en hij had het over crab fish, ik had het nog nooit gegeten en ik mocht wat proeven. Man wat een smaak sensatie zeg.Het is een mix tussen lobster, garnalen en krab. De jongen vertelde dat ze in de middag een box uitgooien en de volgende ochtend ze ophalen. Heel bijzonder hoe ze hier hun eten verzorgen. Vissen is een heel belangrijk gebeuren in Australie.De volgende morgen stond hij me op te wachten om me een diep bevroren crab fish te geven. Ik ging die dag rijden naar Kalbarri en tegen de tijd dat ik daar aan zou komen zou hij ontdooid zijn. Zo vriendelijk de mensen hier, echt ongelooflijk. Ik vind ze hier enorm aardig en behulpzaam.
De aankomst in Kalbarri was ook erg prettig. De eigenaar van het hostel Joe had zijn personeel op de hoogte gesteld dat ik zou komen. Toen ik daar aan kwam hadden ze de rode loper uitgegooid, nee dat is een grapje. Maar de vrouw wist direct dat ik het was. Kalbarri is echt geweldig, het heeft alles wat je kan wensen. Ruige kustlijnen, natuur, klein strand een pink lake (ga ik op de terug weg bezoeken) en een nationaal park. Ik ben helemaal opgevreten door zandvliegen mijn hele benen zitten eronder. Het jeukt waanzinnig en de littekens blijven maanden op de lichaam zichtbaar. Ik dacht dat ik goed spul had gekocht, maar nee dus. Inmiddels wel. Het is wel een beetje een dingetje, ik word helemaal lek gestoken en veel mensen hebben nergens last van. Fijn voor hen, minder voor mij. Oh jaaa dit is echt heel grappig. Ik dacht dat er een middel tegen de zandvliegen in het hostel stond. Het was donker en ik had geen zin om naar de kamer te lopen. We zaten gezellig met wat mensen buiten te kletsen. Dus ik dacht dan spuit ik dat spul even op mijn lijf wat ik heb zien staan. Goed ik begrijp nu wel waarom ik helemaal opgevreten ben. Want de volgende dag pakte ik die bus weer en zag dat het helemaal geen repelent was, maar een spuitbus om vliegende dieren te doden. Haha echt weer een actie van mij.

De volgende dag ben ik naar het nationaal park geweest, waar duizenden vliegen om je hoofd heen vliegen. Ik heb daar dus geluncht; VLIEGEN" de weg er naar toe was een dirt road. ik moest heel rustig rijden volgens de vrouw ongeveer 16 a 17 km per uur. dus dat deed ik maar iedereen knalde me voorbij met hun 4x4wd. Het was een weg van 27 km dus je begrijpt wel dat ik er erg lang over heb gedaan.
Ineens zag ik dat een andere personen auto veel harder reed en ik was het zat om zo langzaam te gaan. Ik heb dus ook gas gegeven, de terug weg ging veel sneller.
Wat is Kalbarri een een indrukwekkend gebied zeg. Zo ontzettend mooi, ruig met ongerepte natuur en rotsformaties. ik heb er totaal 3 uur rond gelopen ondanks de honderden vliegen op je lijf, in je neus, oren en onder je zonnebril. Ze komen op zweet af. Veel mensen liepen daar met vliegen netten om hun hoofd heen. Slim bedacht maar ja daar had ik niet veel aan. Doorbijten dus. De vliegen waren daar omdat de cycloon er was en daarnaheel warm is geweest en daar waren ze dan. Zelfs de australiers vertelde mij dat het sinds jaren niet zo erg is geweest. Ik kan niet anders zeggen dat het een extra demenssie geeft aan je reis.
Joe vroeg of ik mijn reis al verder had geplant, nee toevallig niet. Nou het was pasen en grote kans dat alles vol zit. OOHHHH jaaa oeps. Hij is zo aardig geweest om allerlei telefoonnummers op te schrijven van hostel zodat ik ze kon bellen. Als je op reis bent vergeet je zulke dingen.
Gelukkig heb ik al mijn accomodatie kunnen regelen. Wat een geluk weer. Dus mijn plan was om 1 nacht in monkey Mia te blijven 3 nachten in Coral Bay en 5 nachten in Exmouth. Ik heb daar Lee ontmoet die dezelfde tocht naar boven zou rijden. Dus dat werd mijn tavel maatje door de komende dagen, ook wel leuk.
Op naar Monkey Mia.

1. Mylène:
    11 april 2015
    Succes schat. Je hebt heel heel wat ontbeerd. Ik denk dat ik in de auto was gebleven met die vliegen ieuw.

Lieverd doe voorzichtig. XX
  2. Marisol:
    11 april 2015
    Hahaha ik zie je al zitten achter je auto met je broek naar beneden
    Echt weer een Melissa aktie
    Nog twee weekjes en we kunnen je weet in levende lijven zien
    Succes nog en beterschap x
  3. Lenyweijdeveld:
    11 april 2015
    Wat een reisverhaal. Het is nu balen maar je hebt zoveel beleefd. We hopen je over 2 weken weer in ons gezin te kunnen omarmen. Ik hoop dat je zover opgeknapt ben dat je de terug reis goed kan doorstaan. Xxxx
  4. Jacqueline:
    12 april 2015
    Leuk om te lezen zie je al zitten met je broek naar beneden hahaha geweldig vliegen bah bah... hopelijk knap je goed op en kan je op weg naar realty de laatste indrukken opdoen om je reis goed af te sluiten xx
  5. Ciska:
    12 april 2015
    Hai,

Jeetje zeg wat een verhaal van dat plassen en dan die spuitbus .. die mensen zullen wel denken 'waarom spuit ze dat op haar benen' hahahahaha ...

wel vervelend al die vliegen zeg .. jakkie ...

Fijne reis en hoop dat je snel bent op geknapt!
    Liefs Cis.