Agnes water

7 maart 2015 - Agnes Water, Australië

Agnes water een plek waar weinig te beleven is. Ik heb daar 3 nachten gelogeerd in Cool banana's. Wat een geweldige plek. Een heel mooi hostel,  het leek net alsof je in de tropen was. Grote palmbomen, hangmatjes overal en Greg de eigenaar een hele aparte vent. Bijzondere verhalen kon hij vertellen. Ik ben daar 2 Nederlandse jongens tegen gekomen die daar werkte. Uiteindelijk heb ik iedereen goed leren kennen en hebben we hele leuke avonden gehad.Ik heb daar de scooteroo gedaan. Dat zijn brommers die lijken op harley's. Je kreeg een jack aan en mocht tattoes zetten. Oke plakplaatjes maar het gaat om het idee. Toen moest iedereen een proef rondje rijden, daar mocht ik al na 2 kleine rondjes mee stoppen. Hij zag dat ik het wel kon. Fijn de ervaring die ik heb opgedaan in Kreta. Ik had een lange broek moeten aantrekken en gesloten schoenen ( die had ik niet ), niet gedaan toen moest ik uit een grote doos, gore stink gympen en een spijkerbroek uit kiezen. Maar ik mocht ook een scooter uitkiezen en er was 1 roze, daar ging ik natuurlijk voor. Me and my pink scooter. Na een lange tijd te hebben gewacht zijn we gaan rijden. Nou ja rijden, het was steeds wachten tot we konden oversteken. Stond je daar met je zware warme leren jack, schoenen en een lange broek in een graadje of 37c. Ik dacht dat ik van mijn stokje ging, maar ook dat heb ik weer overleefd. Ik heb wel even gedacht om te stoppen want we stonden meer stil dan dat we reden. Op den duur waren er 8 meisje voor me die totaal niet doorreden. Ik werd er een beetje simpel van, hop er voorbij dus. Dat was heel fijn, toen kon ik het gas wat meer open gooien. Heerlijk!!

Uiteindelijk was het een grappige ervaring en zijn we door een heel mooi gebied gaan rijden, waar de wallaby's en kangaroes aan het grazen waren. Een tussenstop gehad aan zee en toen terug naar het hostel.

Veel leuke mensen ontmoet die me de volgende dag hebben meegenomen naar een verlaten strand. Dat was een hele klim naar beneden en daarna weerr naar boven, vooral op je slippers is het niet erg makkelijk. Maar dan heb je wel wat. Rick een australische jongen nam me overal mee naar toe. Echt een super fijne gast, leuk ook nog maar zo jong. Samen een hapje gegeten en veel gekletst. De volgende dag zijn we met twee auto's naar een parc gereden en hebben daar ook met elkaar op een verlaten strand gelegen.

Ik had surflessen geboekt maar die zijn helaas niet door gegaan omdat er geen golven waren.

na drie dagen is mijn avontuur in Agnes water voorbij en ga ik met de bus naar Airlie beach

1. Lenyweijdeveld:
    22 maart 2015
    Wat een stranden Melissa weer genoten.