Het avontuur is begonnen

30 december 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal, zoals de titel het al zegt, het avontuur is begonnen en wat voor avontuur. Dat is begonnen met een slopende reis naar stink stad Hongkong. Oke er zijn mensen die het geweldig vinden om een steden trip te maken naar een stad met veel smog. Het was een lange reis vanuit 11 uur en hadden een stopover van 14 uur in Hongkong. We dachten ons daar te gaan vermaken, maar hadden het al snel gezien. Althans ikke, Rik dacht, zich wel te kunnen vermaken en wilde niet echt een hotel boeken. Het regende, er ging mist, ik was moe en had het om 12 uur helemaal gehad. Na een stuk te hebben geslenterd werden we opgevallen door een jongen die ons een hostel aanbood. We werden in een donker klein steegje getrokken en moesten hem volgen. Het was een geweldig hostel met veel overbodige luxe, NOT. Dat maakte mij totaal niet, als ik maar even kon liggen en douchen. Na een aantal uren geslapen te hebben was ik weer een beetje het vrouwtje en kon onze reis weer worden vervolgd richting Auckland.  Na een lange reis van weer eens 11 uur kwamen we aan IN AUCKLAND. Tijdens de vlucht stokte de adem in mijn keel, wat een mooi land. Nu al en ik had nog niets gezien.  Rik was verrot en ik voelde me best goed. We hebben de auto opgehaald, wat een oud en lelijk barrel moest zijn is een spik splinter nieuwe Carola met nog geen 30.000 km erop. Wat een bofkonten zijn wij. Het feest kan beginnen. Jullie voelen hem al aankomen he, ik toen ook. Rik die kapot was en het verschil tussen rechts en links niet meer wist (niet zo handig in een land waar ze links rijden) wilde dat ik ging rijden naar pinha. Volgens het vrouwtje van de autoverhuur 45 min rijden. Ik dacht geen probleem even een straatje geoefend en hoppa daar ging ik. Nou ik kan je vertellen dat ik direct een vuurdoop heb gehad. Met 4 rotondes, afslagen, snelweg en file rijden. Dus als ik mijn rijbewijs moest halen was ik geslaagd. Oke zoals ik je vertelde kon je er 45 min over doen, tenzij er boorden waren die aangeven welke richting je op moest., NOT. Dat kennen ze hier niet. Rik die een kaart heeft gekocht waar we totaal NIETS AAN HEBBEN, HIELP ook niet echt. Wij eraf en ik  assertief persoontje die ik ben, ben de weg gaan vragen. Zo verbazingwekkend hoe vriendelijk deze mensen zijn. Een man heeft een heel stuk vooruit gereden om ons de weg te wijzen. Iedereen begroet elkaar en is heel blij. Als je dus een humeur hebt , nou dat hou je niet lang vol, ze zijn zo vrolijk, iedereen die elkaar begroet en helpt. Erg mooi om te zien. Waar we ons wel kapot van schrokken zijn de prijzen maar vooral het ongezonde eten. Gatsie hamburgers, patat, zoete boordjes, cakes, taart echt niet normaal. Ik hoorde al zoiets van soraya maar dit had ik toch niet verwacht. Dus erg omschakelen voor mij. Eenmaal in pinha aangekomen hebben we de eerste nacht een cabin genomen even bijkomen. Strand wandeling gemaakt en zeer vroeg gaan slapen. Vandaag zijn we naar een jan van genten kolonie gereden in muriwai, flink verbrand stond niet echt veel zon maar genoeg om te verbranden. Heerlijk wezen fotograferen en ons tentje opgezet. Die van mij werd al omver gelopen door een man, dus niet echt waterproef meer denk ik. Morgen is het hier oud en nieuw dan rijden we richting corenmandel. Het is erg druk aangezien het hier zomervakantie is. Ik heb weinig WiFi dus soms moeten jullie wachten. Ik hoop dat het met iedereen goed gaat. In ieder geval dikke knuffels van mij en Gr van Rik.

1. Janny en ad:
    30 december 2014
    Stoer Melissa dat links rijden. Maar er is geen keus natuurlijk dat begrijp ik. Heb al meer begrepen dat het een prachtig land is dus jullie gaan zeker genieten. Fijn om zo samen te beginnen. Geniet er van en stuur maar regelmatig foto's want ze zijn schitterend. Lfs Ad en janny
  2. Wim Weijdeveld:
    Hallo Globetrotters.
    Mooie/enerverende start van jullie reis. Piha,met de Lion Rock.
    Muriwai,ik zag zelfs een kolonie Jan Van Genten op die ver in zee uitstekende steile rots. Geweldig. Fijne voortzetting.
    Groeten (Papa)Wim.
  3. Lenie Wiekart:
    Ha Melissa,

Wat fijn dat jij redelijk fit was om te kunnen rijden daar EN dat je zo assertief was om de weg te vragen!

Jullie hadden best een lange en vermoeiende reis achter de rug. Prachtige foto's van de kolonie. Ik wens je veel plezier toe en nog heel veel mooie uitzichten en aardige mensen onderweg. Ik ben reuze benieuwd naar de rest van je reis. Groetjes van Lenie (ketel)
  4. Marisol:
    30 december 2014
    Wat een stoer wijf ben je toch ook
    Binnen een paar dagen al aardig wat meegemaakt,geweldig!
    Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen
    Geniet van je dag mops x
  5. Belinda:
    30 december 2014
    Hi lieverd! Wat fijn om je verhaal te lezen... Wat moet ik toch om je lachen! Zie het helemaal voor me allemaal! Prachtige foto's al! Heel benieuwd naar meer!! Alvast een hele fijne jaarwisseling voor jullie! Geniet ervan! Liefs! X
  6. Lenyweijdeveld:
    31 december 2014
    Hallo luitjes.

Fijn dat jullie weer een beetje uitgerust zijn. De eerste indrukken zijn al goed. En een veilige auto voor al die weken.
    Jammer dat je tentje te klein is, want je moet nog een tijdje te gaan. Misschien is het even wennen. Het zijn al mooie foto's hoor, er zullen er beslist nog meer volgen. Goede reis maar weer xxxxxxxx
  7. Corry:
    31 december 2014
    Hoi daar,
    Ik wil jullie allebei een geweldig leuk Nieuwjaar wensen... mooi in een ander ver land... jullie zijn het nieuwe jaar al overgestoken en wij... vannacht!
    Dikke kus
  8. Roos:
    4 januari 2015
    Wat een prachtige omgeving, Melis! Wat zijn het voor vogels op dat strandje?
    Stoer van je hoor, om gelijk te gaan rijden. Lijkt me doodeng aan de linkerkant.
    Ik heb wel echt met je te doen om dat eten, want alleen maar junk is inderdaad niks voor jou!
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Veel plezier XXX
  9. Ciska:
    8 januari 2015
    Jeetje wauw melissa, wat een leuk verhaal. En vettt dat links rijden in zoon mooie nieuwe auto. Jammer van je tentje .. wat een sukkel zeg ! XX have fun!