Aantal dagen verder

3 januari 2015 - Taupo, Nieuw-Zeeland

hallo allemaal, nou de start van mijn reis was echt niet fijn en leuk. We zijn naar muriwai geweest en hebben de jan van genten gefotografeerd, eerst in de regen en toen in zware bewolking.

Voor de mensen die ooit naar NZ gaan heb ik een geweldige tip die vooral voor mij van harte welkom was op dat moment. Op het moment dat je wakker wordt smeer je in met factor 50. Nee mensen niet minder. Het weer is hier niet te vergelijken met NE. Jawel de blaren stonden op mijn schouders en armen. Ik ben zwaar verbrand en heb zelfs koorts ervan gehad. Desalniettemin was het ook mijn eerste nacht in een tent. De tent die ik bij de action heb gekocht voor €10. Ik dacht slim te zijn en in ieder geval wat mee te nemen en eventueel hier wat te kopen. Dus nog een tip NOOIT doen. De tent was veel te klein ik moest dwars gaan liggen of de rits open doen zodat mijn voeten eruit staken. Dat laatste heb ik maar niet gedaan. Ik heb die dag wel ontzettende fijne mensen ontmoet. Caroline was Nederlandse en woont hier al  10 jaar met haar gezin hier. Hele fijne gesprekken gehad. De volgende dag zijn we naar hot water beach gereden. Dat is aan de kust van corenmandel, erg mooi. Je kon met een schep op het strand een kuil graven en dan heerlijk liggen in je eigen bad. Nou ja voor mij dus niet want ik kon niet eens water verduren. Ja was heel pijnlijk. Inmiddels hangen de vellen eraan, maar heb wel een zeer goede zonnebrandcreme gekocht. Die avond was het voor ons nieuwjaarsavond. Het was koud en ik voelde me erg slecht. Weer moest ik dat kleine rot tentje in. Tot overmaat van ramp was het die nacht gaan regenen. Ik checkte direct of hij lekte, wat hij dus deed maar ik was zelf nog droog. Ik maakte me geen zorgen. Maar ik had die nacht mijn telefoon in het zakje van de tent gedaan en daar was hij dus gaan lekken. Telefoon was zeiknat. Ik sliep op een matje wat ik hier had gekocht,  met mijn verbrande lijf, in een veel te kleine tent op de grond, wat niet waterproef was en mijn telefoon was zeiknat. Happy new year

ja zo begon mijn nieuwe jaar niet echt fijn dus. Om een nieuwe tent te kopen was ook niet echt makkelijk want je hebt hier weinig grote steden en 1 jan was bijna alles dicht. We zijn die dag naar rotorua gereden waar je verschillende meren hebt, erg mooi. Maar mijn humeur was zero, ik was kapot, had pijn en nacht nummer drie op de grond en zeer weinig geslapen. We zijn die dag gaan rijden en de meren gaan bezoeken. Ik wilde in een normaal bed slapen. We hebben ons rot gezocht maar alles was bezet, dus geen heerlijk bed om bij te komen. Oh ja nog een tip ga nooit in de ZOMER vakantie naar NZ. Alles is vol, de prijzen zijn er naar. Dus was ik weer genoodzaakt om in een tentje te slapen op de grond, man wat was ik er klaar mee, maar ik moest wel. Het enige wat verzachte was het uitzicht, zoals jullie kunnen zien. Geweldig!!! De volgende dag naar waiotapu gereden en mooie foto's gemaakt. Daarna naar taupo en na een tijd zoeken een heerlijke kamer kunnen vinden, wat was ik blij. Eindelijk een normaal bed, douchen en je kan je eigen eten maken hier. Heel gezellig zo met elkaar. Grote open keuken. Eindelijk normaal eten, rijst met garnalen en heerlijke groenten. Tot mijn grote blijdschap blijven we hier 2 nachten. Heb moeite moeten doen om Rik te overtuigen dat het noodzakelijk is voor mij. Hij kon kiezen of dit of hij mag de grote tocht die we morgen gaan lopen alleen doen. Jammer dat je moet dreigen, maar ja als het werkt doe ik dat graag. Dat heet kiezen voor jezelf . Oh ja ik heb een tent gekocht en een goed slaapmatje, vreselijk duur maar ik heb dan wel iets. In ieder geval een waterproef, grote tent waar ik zelf mijn spullen in  kan zetten en ik slaap niet meer op de grond. Mijn telefoon doet het gelukkig ook weer, soms met kuren maar ik hoef nog geen nieuwe te kopen. We hebben een mooie waterval gezien en een stuk gelopen. Haku Valls, zie foto's. Morgen gaan we een van de mooiste tocht lopen die NZ heeft. Wel pittig hij is 19km en steil omhoog. Dus best spannend, wel zin in. Ben nog steeds erg moe,na morgen denk ik nog meer. Maar dan mag ik wel mijn nieuwe tent gaan uittesten. Ik hou jullie op de hoogte oke. Nou dat was het wel weer. Tot de volgende keer dikke knuffels. Iedereen bedankt voor de leuke reacties.

1. Marisol:
    Hoi Melissa
    Jij natuurlijk ook de beste wensen
    Jeetje zeg wat een vervelende start van het nieuwe jaar voor maarrrr super dat je goed voor jezelf bent opgekomen,zie je elk nadeel heeft z'n voordeel
    En nu met je nieuwe tent zal alles hopelijk een stuk beter gaan
    Je foto's zijn geweldig en ik kan begrijpen dat als je sochtends wakker word met zo'n uitzicht dat al je pijntjes en ongemakken voor even vergeten zijn
    Nog een hele fijne reis verder en succes met je 19km route omhoog pfff moet er niet aan denken zeg hihihi
    Ik zal je missen woensdag hoor en ik houd je stoel wel lekker leeg voor je
    Xxx en nog veel plezier
    Marisol
  2. Ton Tigges:
    Hallo Melissa,
    Wat een naar begin, maar we willen je toch de beste wensen geven voor 2015. Sterkte met de verbranding en hopelijk komt het gauw allemaal in orde.
    Ton en Connie
  3. Ellen:
    3 januari 2015
    Gelukkig nieuw jaar lieve Melis!! En na zo'n start kan het alleen maar beter worden! :) Gelukkig dat je nu een goed tentje hebt. Geniet er van. X Ellen
  4. Janny en ad:
    3 januari 2015
    Voor jullie samen de beste wensen voor 2015. Zo wie zo voor de eerste 4 mnd veel reisplezier( voor Rik 3 wk) en tuurlijk zal het niet allemaal top zijn, dat hebben jullie inmiddels ervaren. Maar dat komt best allemaal goed. Dikke kus van ons beide
  5. Marcel & Eszter:
    3 januari 2015
    Lieve zus , de allerbeste wensen voor jullie daar.
    Niet zo'n fijn begin ? maar vergeet niet ik had best met je willen ruilen , haha.
    prachtige foto's hoor lijkt mij ook een heel mooi land.
    geniet er maar van , doei doei kus van ons XXX
  6. Mylène:
    Heey lieverd.

Wat een verhalen al na zo'n korte tijd. Balen zeg dat je zo verbrand bent, maar al doende leert men. Ik hoop dat het snel geneest.
    Geweldige dingen heb je al gezien en dat zal alleen nog maar meer worden.

Nou schat maak er wat van geniet.

Veel liefs Mylène
  7. Jacqueline:
    Hey Melissa,

Gelukkig nieuwjaar jammer dat je zon slechte start heb gemaakt,
    ik vind je steeds stoerder worden super meid ..
    Wat een prachtige foto's en wat is het leuk om jou te volgen via je blog.
    Veel plezier en hopelijk nog weinig tegenslagen..
    Dike kus Jacq
  8. Lenyweijdeveld:
    Hallo lieverd
    Ik ben blij dat je nieuwe spullen hebt gekocht. Je moet er tenslotte 4 mnd meedoen . Leuk je verslagen en je foto's.
    Hier is alles goed we zijn weer in het normale leven.
    Ik hoop dat je de tocht kan maken van 19 km.
    Veel succes . Liefs mama xxxx
  9. Wim Weijdeveld:
    Hallo Wereldreiziger.
    Het nieuwe jaar is helaas slecht begonnen,maar een slechte start wordt doorgaans een goede finish.
    Het allerbeste toegewenst. Liefs Papa.
  10. Fred:
    5 januari 2015
    Hoi Melissa,
    Je dromen nastreven doen maar weinig, daar moet je sterk voor in je schoenen staan. Geniet dus van elke stap die je maakt, zwaar of niet.
    Dikke Kus
  11. Ciska:
    8 januari 2015
    Ach jeetje melissa, wat een verhaal zeg van die tent en je verbranding. Heel naar zeg. Ben trots op je dat je voor je zelf op bent gekomen. You go girl!!! Hopelijk gaat het snel wat beter ...