Op naar het zuider eiland

7 januari 2015 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

hallo lieve mensen, ten eerste wil ik jullie bedanken dat jullie de tijd nemen om mijn lange reisverslag te lezen en dat sommige mensen nog reageren. Echt geweldig, doet een mens goed heel fijn!! Zeker omdat ik geen enter kan doen dus heel mijn verhaal achter elkaar staat beschreven. Sorry daardoor, lang leve de techniek op je iPad. Goed waar zal ik beginnen, bij het begin dan maar he. Ik ben geëindigt met mijn tent en zou jullie op de hoogte houden. Bij deze, ik heb een dure tent gekocht met een goed matrasje, rip uit mijn lijf, maar dan heb je wat, denk je. Ik ga eerst even terug naar onze 19 km lange tocht tongariro nationaal park. Sommige mensen kennen het uit lord off the rings. Ik ben een zeer grote fan van deze film, dus was ook zeer verrast om het landschap en de berg mount doom te zien. Goed dat terzijde. De tocht naar boven was pittig maar zo ontzettend mooi. De dag ervoor was het heel warm, nu veel minder en mistig waardoor je niet alles goed kon zien. Dat was wel jammer maar ergens ook niet aangezien je niet blij wordt als je naar bijna 2000m moet klimmen met een graadje of 20. Ja mensen kleine herinnering, hier is het dan direct gevoelstemperatuur 35c. De tocht naar boven merkte ik dat mijn kuiten niet echt mee wilde werken, dus in een slakke tempo naar boven. Tot frustratie van Rik. Hij had het liefst rennend de berg op gegaan, maar dat ging niet en hij heeft zich netjes aangepast. je liep als mieren achter elkaar aan, was apart om te zien. Jawel nog een kleine herinnering , het is hier zomer, dus druk.  Eenmaal boven was het fantastisch zoals jullie kunnen zien op de foto's. De tocht naar beneden was lang en saai, met een aantal blaren en goedkope Lidl schoenen wil je zo snel mogelijk bij de auto zijn. Volgens mij vloog ik die berg af. Op den duur Rik ook. Bij de auto aangekomen hebben we snel een camping opgezocht, waar ik mijn nieuwe tentje mocht uit proberen. Vol enthousiasme ben ik hem gaan uitpakken en gaan opzetten. Ja en toen kwam het probleem. Het tentje stond totaal niet strak. De man in de winkel prees het tentje aan als ; snel op te zetten en zeer waterproef. Nou daar ging ik voor. Ruim een uur later en hulp ingeschakeld van onze buren dus vier man sterk wisten we nog steeds niet waarom het tentje niet strak stond. Ach ja we hebben het opgegeven. Ik was kapot liep erbij als een oud wijf, kon nauwelijks bewegen en verlangde naar mijn tent en het matrasje. Heerlijk douche gepakt en  gaan slapen. Althans dat dacht ik, koud, koud, koud dat ik het had en pijn in mijn lijf voornamelijk mijn rug. Dus weer een nacht niet geslapen, gaat lekker he mensen. Je gaat je toch afvragen of ik wel gemaakt bent om op mijn leeftijd nog in een tent te slapen.

De volgende morgen was mijn tentje behoorlijk nat van de dauw, waterproef???. Dat was weer mijn eerste nacht met mijn nieuwe tent. Niet geslapen en in de auto richting wellington om de overtocht te maken naar het zuider eiland. Eenmaal daar aangekomen moest ik eerst maar naar een fysio want ik kon me amper bewegen vanwege mijn rug, hopa. Ook weer gehad. Heerlijk geslapen in een hostel, dus even bijgekomen.

Super mooie overtocht gemaakt naar picton, mooie bergen en onwijs leuk gesprek gehad met mensen. Ze zijn hier zo onwijs vriendelijk het is niet normaal. Kunnen wij Nederlanders nog wat van leren. We zijn naar kaikoura gereden, mooie tocht met verschillende landschappen, heb bijna de hele weg geslapen maar volgens rik was het mooi. Nee heb ook wel wat gezien hoor. Weer een camping opgezocht en mijn  Tentje opgezet. Ik wilde heel graag een tocht doen. Zwemmen met dolfijnen leek me zo gaaf, helaas vol geboekt. Ik had al zo'n voor gevoel maar Rik zei dat het niet hoefde. Typisch een gevalletje van niet luisteren naar mijn eigen gevoel. Heb ik veel last van. Vanaf nu niet meer. De trip van mij was volledig tot 12 jan vol geboekt. Ik sip natuurlijk want ik wilde het zo graag. Rik zijn trip was nog open, hij ging voor het fotograferen van vogels echt geweldig mooie foto's. Dat terzijde, weer een nacht in een tent en weer niet geslapen vanwege de pijn in mij lijf. Dus de volgende morgen heb ik besloten om echt niet meer in een tent te  slapen, tot grote teleurstelling van Rik. Het interesseert me geen reet,  teveel rekening gehouden met........   Nu alleen  maar met mezelf, hij begreep het uiteindelijk wel. Dus vanaf  nu slaap ik in een  hostel en hij in een tent, dan soms maar splitten. Oke nu komt het meest geweldige. Ik had de hoop opgegeven dat ze mij zouden bellen voor de Tour. Vandaag liep we langs het bureautje en ik dacht laten we toch naar binnen gaan. Het meisje was geweldig aardig en had medelijden met mij. Ik moest 20 min wachten of er een annulering was. Na 15 min kwam ze rennend naar me toegerend  en omarmde mij, er was een plek voor mij. Ik werd er helemaal emotioneel van. Als kers op de taart heb ik vandaag met meer dan 600 dolfijnen mogen zwemmen, wat zeer  uitzonderlijk is. Dit hadden ze zelden gezien. It was ment to be. ik heb een go pro gehuurd. Waar ik tot anderhalf uur film heb van de dolfijnen onder water. Het was zo spannend dat ik veel te ver van de boot was gedreven. De dolfijnen schampte mijn schouders en bleven rondjes om me heen zwemmen. Ik bleef zwemmen richting de boot maar kwam niet vooruit, de dolfijnen bleven om me heen springen en zwemmen. Op dat moment was het even niet leuk. Gelukkig werd ik opgepikt door de boot. Ik heb ook een ervaring gehad dat een dolfijn op den duur zo rustig bij me liggen in het water en liet me zijn buik zien. Ik begreep niets ervan, het meisje vertelde me dat ik erg in trek was. Hij wilde met me paren, ik was HOT. fijn te  weten dat ik toch ergens in de markt ligt. Mensen het was gewoonweg fantastisch, geen andere woorden voor. Ik zeg , op naar het volgende avontuur. Bedankt voor het lezen van dit nog langere verslag. Ik hoop dat het je niet verveeld. Nogmaals super leuk die reacties doet me heel goed!!!

1. Janny en ad:
    7 januari 2015
    Met wat Hi derwisjen is het nu gelukt om te genieten wat jullie allemaal meemaken en zien. Geweldig dat verhaal van die Dolfijnen. Moet niet gekker worden dat ze met je willen paren ha ha. Je ziet hel zelfs met dieren moet je op blijven passen.
    Dus als ik het groep begrijp loop je nu wel met je tentje en matrasje te zeulen zonder dat je er gebruik van gaat maken.
    Dat is wel jammer. Hebben ze daar ook Marktplaats??? Veel plezier daar nog met elkaar. Wij kijken weer naar het volgende verhaal uit hoor. Lfs Ad en janny
  2. Ellen:
    7 januari 2015
    Haha, ik wist wel dat je in de smaak zou vallen bij de mannen daar! ;)
    Mooie foto's, wat moet dat ontzettend bijzonder zijn geweest. Op naar de volgende mooie belevenis!
  3. Lenyweijdeveld:
    7 januari 2015
    Melissa wat een leuke verhalen die je schrijft. We genieten ervan.
    Wat een ervaring met al die dolfijnen. Dat is toch geweldig.
    Jammer dat je lichaam je in de steek laat.
    Je natuurlijk thuis ook al zoveel last. Misschien als nu je nachten beter gaan worden dat je op gaat knappen.
    Voor Rik is het ook jammer, maar beter zo dan helemaal niet meer uit de voeten kunnen.
    Doe Rik de groeten van ons.
    We kijken weer uit naar je volgende avontuur.
    Xxxxxxxx
  4. Patty:
    7 januari 2015
    Marcel's laptop werkt! Gelukkig...! Zo kan ik al je verhalen volgen, vandaag voor het eerst al je verhalen op je blog gelezen, en zó gelachen (behalve dan om de pijn in je rug) Zó herkenbaar al die verhalen, want natuurlijk gaat alles vaak niet soepel op zo'n reis, zo komisch soms, omdat alles zo anders is dan je dagelijkse leven. Heel veel plezier nog, ik kijk uit naar je nieuwe belevenissen xxxxxxxxxxx
  5. Patty:
    7 januari 2015
    En wat een mooie foto's! groetjes en liefs, ook aan Rik
  6. Marisol:
    7 januari 2015
    Geweldig om te lezen hoe je je avonturen en uitdagingen beleef en aanpak
    You go girl
    En super mooie foto's zien wij telkens voorbij komen
    Vandaag eerste cursus weer en nu geen Melissa naast me,ik zal je missen vandaag.
    Marisol
  7. Ilona:
    7 januari 2015
    Lissie...geweldige foto's! Zo mooi dat je geniet van de natuur en de mensen. Een hele dikke knuf op die klote rugpijn. Kussie kus. X
  8. Lenie Wiekart:
    8 januari 2015
    Ha Melissa,
    Wat een bijzondere reis!! Het gebied uit "Lord of the Rings" in het echt zien, zwemmen met een paar honderd dolfijnen terwijl je het niet van tevoren had gereserveerd, de mooie natuur en zo veel aardige mensen. Wat fijn dat je naar je lichaam hebt geluisterd en niet meer in je tentje overnacht! Ik vind het heel leuk om je zo te kunnen volgen en kijk uit naar je verdere belevenissen.
    Groetjes van Lenie
  9. Ciska:
    8 januari 2015
    Lieve schat. Jouw verhalen zullen mij in ieder geval nooit vervelen. Ik vind het fantastisch om te lezen en je schrijft het zooo leuk .. haha ... ik vind het heel naar voor je dat alles zo tegen zit met je tentje(s) en je rugpijn e.d. vervelend hoor. Ik hoop dat het snel wat beter wordt. Enne, goed gedaan hoor, voor je zelf kiezen meid! Dan maar splitsen, ik had hetzelfde gedaan, je wilt van je reis genieten en dat je kan je optimaal als je geen pijn hebt en uit gerust bent. Je moet immers nog een lange weg gaan en ik duim voor je dat deze vanaf nu beter voor je gaat worden! Prachtig hoor met alle dolfijnen. Zie je het wordt wel geregeld. Dat had je echt even nodig. Ben blij voor je dat je deze (dolfijnen) ervaring in the pocket hebt. Enne Melissa, als het even tegen zit, je voelt je rot en je wilt even lachen, denk dan maar even aan onze sneeuwmomenten terug in Swiss ... als ik een foto bij kon voegen dan deed ik dat ... maar je weet wat ik bedoel ... de plas momenten, het niet op kunnen staan op je skies in de sneeuw .. de sneeuwstorm ... haha .. je verkeerde handschoen .. noem maar op .. ik weet zeker dat ik (nu even) een smile op je gezicht hebt getovert. Meid je kan het en het komt goed. Echt waar!!! Veel plezier en ik lees graag je volgende verhaal.
  10. Corry:
    10 januari 2015
    Hoi lieve Lizzy,
    Ik zit vanavond (zaterdag ) op de groep... lekker aan het werk (!).... en nu eerst maar eens lezen wat jij allemaal mee maakt. Goed om te lezen dat je zulke fantastische momenten hebt. Tuurlijk ook mindere, maar dat hoort bij reizen... Geen dag hetzelfde!
    Ik tel nog 3 weken af en dan kom ik naar je toe... zonder tent!!! Tenzij je van gedachte wisselt hoor, dan pak ik hem in.
    Blijf lekker van je af schrijven! Geniet en heb plezier...
    Dikke kus van mij!