Punakaiki naar het regenachtige Frans Josef.

11 januari 2015 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal daar ben ik weer. Ik zal het wat korter houdenalthans dat ga ik proberen oke. Iedereen bedankt voor de mooie reacties, geweldig!! We zijn vanuit kaikoura naar punakaiki gereden. We werden al gewaarschuwd om in  westport te tanken en voedsel te halen. Dit had ik tegen Rik gezegd maar hij geloofde mij niet en is gewoon door gereden. Toen we daar aankwamen was er totaal helemaal niets, jawel strand ontzettend mooie stranden en kustlijn, hostels en een klein grasveld waar rik op kon kamperen. Adembenemend gewoon. Eenmaal ons te hebben geïnstalleerd vond Rik het geen probleem om 2 dagen lang alleen maar rijst. Of pasta met eieren te eten. Euh nou Melissa niet, dus moesten we weer 45 km verder rijden om boodschappen te doen. Typisch gevalletje van oost Indisch doof of selectief luisteren. Ik denk dat het een virus is bij hem, krijg het maar niet weg. Dus...... Hop weer in de auto om normaal eten te halen. Geen spijt van hij achteraf ook niet want wat is de omgeving geweldig, zoals jullie kunnen zien op de foto's. Oh ja nog een leuk weetje, al mij apparatuur laten me in de steek. Gelukkig doet me telefoon het nog maar moet hem steeds opladen. Nu heb ik een kleine camera en deze heeft ook water schade opgelopen. Hij maakt nog foto's zoals jullie kunnen zien, maar de display en touchscreen doet  het niet meer. Ja en dan moet je alles vanuit hier gaan regelen. Best weer een beleving en ervaring. Blond zoals ik ben dacht ik in het weekend te kunnen bellen. Ik alles uitgezocht via internet (wat ook echt niet makkelijk is hier ) ik bellen, gisteren. Ik begreep maar niet waarom ze niet opnamen, pas nadat ik de derde company heb gebeld kreeg ik te horen dat ze tijdens werkdagen bereikbaar zijn. Ohhhh jaaaa het is weekend. Ja mensen je vergeet totaal welke dag het isgoed typisch gevalletje van blonde haren. Dan voel je je wel even gehandicapt. Goed dan heb je een ontzettende lieve moeder die het wel wilt regelen. Maar ik hoop dat het geregeld wordt, zorg minder. Dus waar was ik gebleven, oh ja punakaiki. In een dorm geslapen, Rik in een tent. Ohhh wat heerlijk een normale nachtrust, nog steeds veel problemen en last van mijn rug maar in ieder geval slaap. Daar knapt een mens van op. De volgende dag een mooie wandeling van 3 uur gemaakt langs de rivier. De volgende dag naar Frans Josef gereden een Nederlander meegenomen en hem gedropt daar. Ik hoopte dat ik hier kon skydiven, maar het weer zit zo niet mee. Dan kom je weer een teleurstelling tegen waar je even mee om moet gaan. Nu heb ik de hoop voor hier opgegeven aangezien het weer zo Nederlands hier is. Zoals Jullie kunnen zien op de foto's druilig, regenachtig en koud. Maar ach ja het mag de pret niet drukken. Man wat ben ik aan het genieten. We zitten nu in een hotstel chateau franz, gratis soep, internet en ontbijt, wel prijzig maar dat is alles hier. Het is niet anders. Heerlijk geslapen alleen Rik niet, bed was te zacht. Vannacht nog hier en dan naar lake wanaka hopelijk om te skydiven. Als het weer mee zit. Dus duimen maar. Nou mensen ik ga Rik weer even vervelen. Tot snel maar weer. Dikke knuffels

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lenyweijdeveld:
    11 januari 2015
    Nou Melis je foto's zijn gelukkig nog goed. Ondanks dat je camera je ook in de steek laat.
    Nou gelukkig het weer is niet iets nieuws voor je , hebben wij in Nederland ook genoeg.
    Succes weer met je reis. Groetjes aan Rik. Xxxxxxx
  2. Patty:
    11 januari 2015
    Ondanks dat het weer niet zo mooi is, tóch mooie foto's Lis! Mooie rotsformaties bij Punakaiki! Ik snap dat het een tegenvaller is dat je geen blauwe luchten hebt als je aan zo'n heerlijk strand zit, maar het belangrijkste is wat je allemaal ziet en beleefd. Hopelijk kan je skydiven in de volgende plaats waar jullie naartoe gaan. Bye lieverd, veel geluk en mooie momenten! xx
  3. Patty:
  4. Marisol:
    11 januari 2015
    Geweldige foto's zeg wat een mooie omgeving.
    Super van je dat je wil gaan skydiven ik hoop voor je dat het geregeld kan worden
    Zoniet nou ja dan zal dat ook wel een reden hebben
    Blijf jezelf en luister naar jezelf
    Dan zal je avontuur nooit tegenvallen
    Xxx marisol
  5. Lenie Wiekart:
    11 januari 2015
    Ha Melissa, prachtige omgeving zeker bij het strand en de kustlijn van Punakaiki. Wat een verschil in omgeving en in weertype heb je al gehad hier in Nieuw Zeeland. Succes met de apparatuur en het skydiven!
  6. Belinda:
    16 januari 2015
    Hi meisie, wat zie je toch mooie plekjes! Fijn om te horen dat je zo geniet! En dat je een lange rit overhebt voor lekker eten! Zo zie je maar...zo zie je nóg meer! ;-) en je zorgt voor jezelf zodat je gezond blijft! Je hebt nog even voor de boeg dus dat is belangrijk! Lieverd, ik kijk uit naar je verdere avonturen! Enjoy!!!! Groetjes aan Rikkie! Liefs! Xxx
  7. Remon:
    22 januari 2015
    Hey vervelend van je rug, maar mooie verhalen.. En deze Was lekker kortgeniet maar lekker en beter goed verwoord dan helemaal geen woorden hè..lijkt mij ook moeilijk alles te verwoorden je wil duidelijk zijn en alles vertellen.. Dus geniet maar lekker melissa xxx