Veel te vertellen

13 januari 2015 - Curio Bay, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal daar ben ik weer. Het is lang geleden dat ik een reisverslag heb geschreven dus ik zal even moeten graven naar mijn avonturen. Je maakt zoveel mee elke dag maar weer. Ik ben intens aan het genieten. Heb echt wel op start problemen gehad maar nu gaat het prima. We zijn uit het regenachtig Franz Josef gereden waar het maar 12 graden was. Onderweg werd het steeds warmer en minder bewolkt. De omgeving is zoals gewoonlijk adembenemend. Rik vond het jammer dat hij nog zo weinig dieren was tegen gekomen. Daar was ik het niet mee eens, we hadden juist heel veel dieren gezien, oke alleen niet levend dat dan weer wel. Heel veel road kill. Tijdens onze rit  was ik aan het rijden  en ik merkte dat de vogels op het laatste moment voor de auto weg vlogen.  Helaas was het voor een merel te laat, ik als vogel liefhebber had een merel vermoord, ik ben dus vanaf nu een bird killer. Vreselijk, helaas overtreft Rik mij die heeft er 2 dood gereden. Goed dat was onderweg naar lake wanaka waar ik ben wezen  skydiven. 15,000ft. Het weer was fantastisch, de warmste dag van heel onze vakantie 30 graden.. We hebben wel een beetje een dingetje. Normaal heb je van die ver gezichten maar helaas zien we die niet. Het weer kan druilerig zijn en de bewolking blijft rond de bergen hangen. Goed terug naar het skydiven, wat was dat gaaf zeg, vooral het uitzicht wat je hebt als je in het vliegtuig zit. De mooie grote besneeuwde bergtoppen, de grond die de boeren bewerken wat er uit ziet als grote ronde cirkels, de mooie lange rivier van 400 km die slingert  door het land. Ja en dan springen uit het vliegtuig, al filmend door een tweede springer. Het enige wat ik dacht, ik krijg geen lucht. Man wat gaat dat hard zeg, it took your breath away letterlijk en figuurlijk. Maar wat was gaaf zeg. Ik wilde nog een keer, maar dan werd het wel een heeeeeellllllll duur grapje. Goed wij weer in de auto gesprongen op naar queenstown. Daar moesten we natuurlijk weer een hostel zoeken en we waren erg laat. Weer onwijs veel geluk gehad en in deco hostel gezeten met uitzicht op een geweldig mooi eiland. Die foto zien jullie ook.  In. Queenstown de meeste grote hamburger gegeten de fergburger. Hij was zo groot als een ontbijtbordje en nog lekker ook. De volgende dag zijn we naar de caitlins gereden, waar ik weer een poging zou ondernemen om in een tentje te slapen. Aangezien je daar totaal geen voorzieningen had dan alleen op een camping te staan. We reden naar  curio bay en het weer was weer druilerig en koud er stond ook een behoorlijke wind. Maar zoals gewoonlijk was de omgeving fantastisch. We zijn het stand opgelopen en kwamen al snel de eerste zeeleeuwen tegen. Ik dacht dat zij dood was want ze keek niet op of om. Ik heb ook geen idee wat normaal was, ze lag met haar kop in een baal met zeealgen wat was aangespoeld en er hingen vliegen boven haar. Maar de eerste ontmoeting was indrukwekkend en fascinerend. Na nog wat verder te lopen zagen we er nog 1 liggen die was wat alerter. Op den duur zagen we in de verte een groot gevaarte uit de zee komen en het strand op rennen. Er waren mensen schelpen aan het zoeken die schrokken zich rot toen een grote zeeleeuw op hen af kwam rennen. We waren met zijn tienen en deze zeeleeuw ik noem hem Harry, was het niet mee eens dat wij daar stonden. Hij rende op ons af en wij waren genoodzaakt de duinen in te rennen. Je denkt natuurlijk dat je daar veilig staat. Nou mooi niet Harry had hele andere plannen. Hij achter volgde ons gewoon de duinen in. Ik heb geprobeerd op Harry in te praten maar helaas lukte dat niet. Wij renden weer het strand op het Harry stond ons van boven aan te kijken. Weer vond Harry dat wij daar niet mochten staan en kwam zo naar beneden glijden, hup wij weer weg rennen. Uiteindelijk vond hij het wel genoeg en vertrok weer richting het water. Harry had ons verlaten met pijn in mijn hart heb ik afscheid genomen. Ze hebben daar ook een aprte groei van bomen zoals jullie kunnen zien. Wij naar curio bay waar we onze tent hebben opgezet. Je had geen bijna geen voorzieningen, pissen moest je in een rond bunker doen, douchen en eten koken ook. Het was zo apart, omzettend basic leuk om mee te maken. Goed we kwamen daar voor de yellow eyed pinguïn. Erg zeldzaam dier. Ik ga hier in mijn volgende verslag over schrijven.