Hello Sydney

16 februari 2015 - Sydney, Australië

Op naar Sydney. Daar hebben we een huis gehuurd via air b&b. Het huis was van anya en André. Anya troffen we op st James station in Sydney. Wij hop , de trein in en anya heeft ons de sleutels overhandigd. Cooperstreet in surrey hills, daar moesten we zijn. Met een loodzware bepakking hebben we moeten zoeken. Het was dicht bij central station. Helaas niet direct gevonden. Na een hoop getob en vooral gekreun van mijn zijde, hebben we het gevonden. Het was een groot appartement 9 hoog met een zwembad op het dak. Toen we de deur opende, wat echt moeite heeft gekost. Twee sleutels werk, stonden we binnen. Tot onze grote verbazing zagen we dat de vaat er nog stond en een was rek met kleding. Ons bekroop het gevoel dat deze mensen daar ook woonden. Ik heb geprobeerd heel subtiel middels een sms aan anya te vragen of dit klopte. Helaas trapte ze er niet in en belde mij op. Ze vroeg direct of we hadden verwacht dat we een hele appartement hadden voor ons zelf. Dit beaamde ik, ik voelde direct aan dat ze beledigd was. Corry en ik hebben hier enorm om gelachen, wisten wij veel. We hadden gewoon naar de plaatjes gekeken en het zag er erg aantrekkelijk uit. Nou dan moesten we ook maar de bevestiging bekijken want daarin staat dat we een kamer hadden gehuurd. Voor een belachelijk groot bedrag. Uiteindelijk kwamen we erachter, dat we in de duurste wijk van heel Sydney zaten. Toen we haar die avond tegen kwamen, probeerde ik het nog recht te breien met onze onwetendheid. Maar ja dat haalde weinig uit. Die avond zijn we heerlijk uiteten gegaan en hebben geweldige mooie gesprekken met elkaar gehad. De volgende dag zijn we naar Bondi beach gegaan met de bus. Heerlijk wezen lunchen en de mensen op Bondi beach bewonderd. Eind van de middag hebben we een Coastwalk gedaan. Dat was echt geweldig!! Wat zeer opvallend is, dat mensen heel erg bezig zijn met gezond leven. Veel mensen zag je joggen en trainen. Er waren ook allerlei stellingen om oefeningen te doen, met water voorziening overal.erg goed geregeld en een fantastische plek om te lopen. Daarna heerlijk gegeten aan het strand. Toen we thuis kwamen zagen we dat die mensen er nog steeds niet waren. Ik begrijp wel waarom je je huis dan verhuurd, als je nooit thuis bent. Zelf hebben ze een eigen slaapkamer met douche e.d. Oh ja en huisdieren, hele gezellig kakkerlakken overal. Vooral over de keuken. Ach ja ieder zijn eigen smaak. De volgende dag  hebben we een gratis stadstour gedaan. Erg leuk, die meiden doen dat op basis van tips, zo hebben we door heel Sydney gelopen en alles gezien. De operahouse, onwijs grote cruiseboot, de brug, toen op naar huis. We waren versleten. Ik ben daarna nog even de stad ingedoken opzoek naar dingen. Niet gevonden. De volgende morgen en tevens onze laatste dag. Zijn we naar Manly beach gegaan. Corry heeft daar inkopen gedaan voor haar gezin. Het weer was niet fantastisch maar toch hebben we erg genoten van onze laatste dag. In de avond hebben we onze tas ingepakt en heeft corry mij getrakteerd op een onwijs heerlijk etentje alvast voor mijn verjaardag. We hebben heerlijke tapas gegeten. De ober die nog veel lekkerdere was heeft ons een menu voorgeschoteld. Werelds was het eten. Een mooie afsluiter van een geweldige drie weken samen. We hebben onze reis geëvalueerd. Het was werkelijk heel fijn. Dat kunnen we best samen.  Zo eindigt ons avontuur. Corry is naar huis en ik ga naar de familie carcamo in loganlea. Dat is in de buurt van brisbane. Na een week te verblijven gaat mijn alleen echt beginnen. Mensen bedankt weer voor het lezen!

1. Lenyweijdeveld:
    24 februari 2015
    Leuk verslag. En Corry is inmiddels weer bij haar gezin. Het zal wel weer even wennen zijn voor Corry, ook het tijdverschil.
  2. Marjolijn:
    24 februari 2015
    Mooi verhaal en mooie foto's weer.
    Wij leren hier ook nog wat van...
  3. Ciska:
    25 februari 2015
    Haha Melissa, wat een verhaal zeg over dat appartement. Ik zie je gezicht al na binnenkomst ... verder weer veel leuke dingen gezien. Erg leuk!
  4. Lenie mulder:
    25 februari 2015
    zo mellissa er zijn dus op en downs geweest maar de ups heeft het gewonnen veel plezier met nog meer mooie dingen knuffel van oma
  5. Marisol:
    2 maart 2015
    Hahahaha wat geweldig weer zeg,alleen jij maakt dat soort dingen weer mee