Grampians Deel 2

16 februari 2015 - The Grampians National Park, Australië

Het laatste gedeelte van de Grampians is aangebroken. Wat een mooie plek heeft Tim. Langs de weg met veel groen en ecologisch ingesteld. Echt geweldig. We hadden een heerlijke kamer en buiten lag er allemaal Kangaroos shit. Hij vertelde, dat ze tegen de schemering uit het bos komen en in de ochtend bij ons huisje om te grazen. Dat vonden wij erg spannend. De kamer was heerlijk, alleen moesten we buiten douchen en naar het toilet gaan. Daar was ik minder blij mee. Zeker nadat ik de meest gevreesde spin zag hangen, boven de toiletpot. Een zwarte met een rode rug. Ik liep al de hele tijd de zeuren tegen corry hierover en die vond het flauwekul. Maar nadat ik haar de spin had laten zien geloofde ze mij wel. Ik heb het tegen Duitsers verteld en die hebben het tegen Tim verteld. Tim onze held heeft de spin weggehaald. Geloof me je zit toch niet lekker op het toilet. Een heerlijke ontzettend warme dag is aan gebroken. De warmste sinds onze komst in Australië. We zijn naar een aboriginals centrum geweest. Dat was heel bijzonder. De oudste mensen op de aarde komen daar vandaan. De genocide die er heeft plaats gevonden. Kinderen die uit gezinnen werden gerukt. Heel verdrietig, maar ook heel bijzonder op te zien hoe ze leefden en waar ze in geloven. De plek waar we zijn is heel oud en verteld hoe dit allemaal is ontstaan. De tekeningen in de grotten, hoe de EMU belangrijk is geworden. Toen al. Daarna zijn we naar een aantal watervallen geweest. Mckenzie en de balconies, waar je een schitterend uitzicht hebt op de vallei der oudheden. Zo noem ik het maar. Tegen de schemering zijn we naar Tim place gereden. Jawel daar zaten tientallen Kangaroos te grazen. Ik ben met mijn camera aan de slag gegaan. Hele grappige dieren. Op den duur zag ik een grote kaketoe. Die zat hoog in de boom. Op een gegeven moment vloog hij naar tim's place toe en ik ben hem gaan zoeken. Dat was echt verstoppertje spelen. Tim zag mij dit doen en gaf me een stuk brood. Toen kwam hij tevoorschijn en wilde graag wat eten. Wat een geweldig beest was het. Na de fotosessie hebben we de spullen ingepakt want de volgende morgen moesten we vroeg vertrekken. Het was toch een aantal uren rijden. Gelukkig waren we op tijd terug om te beginnen aan ons volgend avontuur.

1. Marisol:
    23 februari 2015
    Wat een mooie foto's weer en geweldige verhalen
    Wat betreft die spin,nou ik had om een emmer gevraagd en never nooit meer dat toilet in gegaan brrr
    Vandaag is je oude jaar en morgen komt er een jaartje bij
    Ik hoop dat je nieuwe jaar zoveel zelfvertrouwen en kracht mag brengen
    Maar als ik zo je verhalen lees komt dat echt wel in orde
    Xxx marisol
  2. Ciska:
    23 februari 2015
    jakkie jakkie jakkie Melis .. brrr die spin, oh ik was echt nooit meer naar die wc gegaan. Jij gelukkig wel. Goed man!
    Mooi en geweldige verhalen weer.

Fijne verjaardag morgen! Liefs Cis
  3. Ilona:
    23 februari 2015
    Geweldig dat je naast zoveel natuur ook een dosis cultuur opsnuift;-). Echt ik hou het soms niet droog bij het lezen van jouw verhalen. In de zin van een traantje weg pinken van geluk (dat je het zo naar je zin hebt) als bijna piezen in mijn broek van het lachen. X