Te anau En queenstown en terug naar lake tepako

23 januari 2015 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Jawel mensen jullie hebben veel moeten lezen, maar het einde is inzicht jehhhhh! Voor jullie dan niet voor mij natuurlijk Ik ben vrijdag vertrokken met de bus naar te anau. Weer een ervaring rijker. Wat is een auto onder je kont toch fijn he. Goed ik zag op tegen de 6,1/5 durende busreis, maar het viel mee. Wat is lake te anau mooi zeg. Jaaaa en toen moest ik opzoek gaan naar accommodatie, want ik had niets geboekt. Ik met mijn zware backpack achterop mijn rug, zware bepakking voor vanwege mijn camera en een handtas met voedsel. Ongeveer 1 km lopen. Jaaaa weer miste ik die auto, maar ik kan het. Met mezelf veel moed ingesproken arriveerde ik bij lake front backpackers hostel. Het was een grote gok, maar  ze had een kamer voor mij. Jeeehhhhhh. Wat was ik blij. Ik werd weer onwijs goed ontvangen door jude. Een geweldige aardige vrouw. Ze legde me uit hoe ik moest lopen, maar had geen idee. Gelukkig kwam daar een grote Amerikaan aangelopen genaamd Erik. Hij hielp me direct met mij zware bepakking en zelfs me de weg wijzen. Goede klik mee. De. Volgende dag had ik op advies van jude de Doubtful sounds geboekt en direct een glow worm cave. Druk schema. Nou de Doubtful sounds was een tegenvaller. Iedereen gaat naar de millford souns, zo toeristisch. Dan maar wat meer betalen dacht ik. Een tocht over een meer, met de bus en toen weer drieënhalf uur met een boot. Iedereen is er zo enthousiast en wild van. Voor mij een grote tegenvaller. Water, bergen met soms een waterval en zeehonden en pinguïns in de verten. Maar wel hele leuke gesprekken gehad met de crew. Zoooooooo en er was een Franse jongen die nog erger was dan de Chinese, hij fotografeerde alles en had totaal geen idee waar hij mee bezig was. Man wat een sukkel was dat zeg. Hij bewonderde mijn grote lens en toen ik hem foto's liet zien, was hij stil. Heerlijk! Op de terug weg was ik weer niet in orde. Had een lunch via hun besteld maar ik denk dat er iets mee was, wat niet oké was. Ik ben gaan slapen op de boot terug. Eenmaal in het hostel kon ik gelukkig mijn Tour naar the caves verzetten. De volgende dag mijn eerste dag relaxen. En daarna naar de caves. Wat ontzettend mooi was dat. Het leek in de grotten wel de Melkweg die je zag. Heel bijzonder. Mocht alleen geen foto's maken. Dan maar van het uitzicht vanuit de grotten. Daarna op naar queenstown. Hele leuke meid ontmoet cat. Een Ierse meid. Toen zij het liet af weten heb ik Emmy ontmoet, een Duitse meid ook een geweldige klik mee.  Leuke dagen mee gehad. Samen een swing met cat gedaan. De grootste ter wereld. Maar dat heb ik op FB gezet.queenstown is echt geweldig maar dat feesten werd me toch een beetje teveel. Word ik echt te oud voor, denk ik. Zaterdag heb ik een vlucht naar de Fiji. Heb een auto gehuurd voor 2 dagen. Ben weer terug naar lake tekapo, in de hoop dat ik nu de sterrenhemel kan fotograferen. Het is nog bewolkter dan eerst. Maar ik ben blij. Heb een double room geboekt voor mezelf. Even geen mensen om me heen, die je wakker maken om 4 of 7 uur nachts. Even tijd voor mezelf heb ik wel verdiend. Ik zit dit nu te  schrijven en vogels komen om nog geen meter afstand bij me zitten. Vrijheid is zo belangrijk. Oké mensen morgen met mij auto, een SUV richting christcurch. Dan naar de fiji om daar 2  nachten door  te brengen voordat ik mij lieve collega corry ga ophalen van het vliegveld. Fijn dat jullie me volgen. Ik ben evenzeer gelukkig mens en  adviseer iedereen om je dromen te volgen!!! Smaakt naar meer. NZ was echt geweldig !!!! Je leert zoveel over jezelf, maar ook de mensen om je heen. De mensen die je ontmoet zijn een spiegel voor jezelf. Hoe je in het leven staat , wie je bent en vooral wat je verder wilt in het leven!! Het veranderd je leven en ik ben hier wederom erg dankbaar. Tot snel en bedankt voor het lezen

1. Janny en ad:
    30 januari 2015
    Leuk om je te volgen Melissa. Fijne tijd op de Fiji eilanden en dan op weg naar New Zeeland. Ook daar moet het geweldig zijn. Fijn dat je er zelf ook erg van geniet, vooral blijven doen.

Lfs Ad en janny
  2. Janny en ad:
    30 januari 2015
    Sorry Melissa, bedoel natuurlijk Australië.
  3. Lenie Wiekart:
    30 januari 2015
    Ha Melissa, Wat fijn dat je zo geniet van alles wat er onderweg gebeurt ( soms zelfs van de ongemakken). Wat leuk dat je ook op Fiji een bekende aan gaat treffen. Veel plezier de komende week daar!.
  4. Patty:
    30 januari 2015
    ... Ik zal het maar tóegeven, Lis.. ik ben jalóers op je..haha (maar ik méén het wél) zó geweldig dat je dit dóet! Iedere dag weer een nieuw avontuur. Moest ook lachen trouwens om de reactie van 2 kinderen van je werk, het is waar wat ze zeggen; écht Melíssa, zoals je de dingen meemaakt en beschrijft. Veel plezier met Corry, geniet saampies!
  5. Luc:
    31 januari 2015
    Melissa, jeetje wat een mooie avonturen ben je aan het beleven zeg! Superleuk om te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal mee maakt. Geniet er van!
  6. Jacqueline:
    31 januari 2015
    Melissa zo mooi wat jij meemaak geweldig trots op jou xx
  7. Lenyweijdeveld:
    1 februari 2015
    Ik heb je vandaag gesproken. Je was weer met veel strubbelingen de Fije eilanden binnen gekomen. Maar je blijf enthousiast . Morgen ga je Corry ophalen. Het is heel,erg warm dat is een grote overgang. Van NZ naar de Fije eilanden. Nou ga 1 week relaxen en dan op naar Melbourne . Heel ceel plezier samen . En we spreken elkaar weer gauw. Dikke kus en een knuffel van ons xxxxx
  8. Ciska:
    3 februari 2015
    Super Melissa om te zien en te lezen hoe je er voor gaat en hoe je er tegenaan kijkt. Prachtig! Ben trots op jouw. geniet ervan meid, je hebt het zeker verdient. En Fiji is zooo geweldig mooi (van plaatjes) en ben toch wel een beetje jaloers ... haha ! Have fun!
  9. Belinda:
    8 maart 2015
    Je bent een topper lieverd!! Goed van je en goed voor jou deze reis! Zo trots op jou!!!!!! ❤️