Mount cook en Oamaru

23 januari 2015 - Oamaru, Nieuw-Zeeland

Wij naar mount cook gereden. Eindelijk eens vergezichten. Nog weinig meegemaakt deze reis. Kleine tocht naar de tasman glaceer gemaakt. Onderweg gestopt bij een rivier met mount cook op de achtergrond. Geweldig!!! Jaaa ik moest plassen en dook de bosjes  in. Zit ik daar te pissen, zag ik daar een uiteen gereten dier. Bijna ging ik over me nek. Heb mijn ogen maar dicht gedaan. Het uitzicht maakte alles goed en het beeld wat op mijn netvlies gebrand stond, verdween al snel. Op naar Oamaru maar natuurlijk een stop gemaakt bij de zalm boerderij. Dit was het einde van de reis samen met Rik. Weer in hetzelfde hostel geslapen, natuurlijk!!! Afscheid genomen van Rik. Die nam de auto mee naar christcurch en ik zou dan alleen zijn en verder reizen met de bus. Direct alles geregeld en besloten om een dag met juta naar het strand te gaan. Ik merkte dat ze behoefte aan vrouwelijk contact, echt een leuke meid. Zij wist waar we heen moesten. De volgende dag toen het mooi weer was heeft Rik ons afgezet op een pinguïn beach strandje, daar hebben we afscheid genomen.  Dat wordt afgesloten na 15 uur. Omdat dan de pinguïns aan land komen. Wij heerlijk kletsen en ineens zag  ik een vogel met gele strepen rondom zij ogen in het water liggen. Juta dacht dat het een  vogel was, maar de pinguïn kenner die ik ben geworden, herkende hem direct. Omgeven door zeehonden en alleen op het strand, vond ik het tijd om weg te gaan. Die pinguïn bleef maar rondjes zwemmen. Was erg schuw. Eenmaal een aantal meters gelopen kwam hij uit zee. Precies op de plek waar wij lagen  te zonnen vertrok hij de bosjes in. Oke 2 m naast ons in de bosjes. Waarschijnlijk om zijn chick eten te geven. Wauw wat een moment weer. We zijn weggegaan en hebben ons duim opstoken, liften, direct een lift gekregen .  De volgende dag alleen naar te anau. Jehhhhhhhhhh

1. Marisol:
    31 januari 2015
    In he eentje gaat het je makkelijk lukken
    Stoer wijf!
  2. Ciska:
    3 februari 2015
    Nou jij durft liften ... Hoop dat dat allemaal goed verloopt. Blijkbaar kan het daar .. haha ..
    Wat vies zeg dat opengereten dier .. haha en je schrijft alles ook zooo leuk!! Veel plezier meid!
  3. Mylène:
    20 februari 2015
    Je ogen dicht doen, meid voor hetzelfde geld hadden ze terug gekomen voor je puna haha.
  4. Belinda:
    8 maart 2015
    WoW! Mooi he de natuur... Kijk he wel uit met liften!!