Fiji

2 februari 2015 - Nadi, Fiji

Hallo mensen, het is alweer even geleden dat ik wat van me hebt laten horen. Alweer veel beleefd. 31-01-2015 naar de Fiji gevlogen. Dat was een hele beleving, vooral tijdens de vlucht. Ik zat aan het gang pad de de laatste rij. Waar twee toiletten zaten voor een heel vliegtuig. Je kreeg heerlijk te eten, maar na het eten begon het. De vlucht duurde 4,5 uur.. Na het eten  moest iedereen naar het toilet. Nou is dat op zich niet zo erg, maar om nu steeds allemaal konten in je gezicht of op je schouders te krijgen, minder fijn. Ik maak geen grapje het halve vliegtuig moest plassen. Het toilet voorin wilde ze niet open gooien, dat was voor de mensen van de business class. De mensen stonden tot halverwege het vliegtuig en het hield maar niet op. Ik heb dus anderhalf uur lang moeten worstelen met konten en benen tegen me aan. Ik heb aan een meisje geld gevraagd want zij kwam op den duur een tweede keer langs. Twee meiden naast mij, lagen steeds in een deuk. Dan wel niet te praten over de geur die er ontstond. Eindelijk lande ik en mocht ik eruit. Toen ik  het vliegtuig uitstapte, kwam de tweede klap. Wauw, wat was het warm!! Zeer hoge luchtvochtigheidsgraad. Soms boven de 90%. Kwam je uit een toch wel koel land vergeleken met de Fiji. Ja en toen de douane door, de mevrouw eiste dat ik mijn return ticket liet zien en nam geen genoegen dat ik haar vertelde dat die in mijn grote backpack zat. Gelukkig had ik nog een kopie in mijn telefoon staan. Maar ze hield me toch wel erg lang vast, waardoor ik mijn shuttlebus miste en daar ruim een uur heb moeten wachten. Maar ach joh ik was op het tropische eiland de fiji's. Eenmaal in de hostel aangekomen, ben ik direct gaan eten. Leuke vent ontmoet massimo, gaat een jaar rond reizen. Daar een fijne tijd gehad en veel leuke mensen ontmoet. Maandag ben ik corry gaan ophalen. Vroeg in de ochtend. Wat was dat ontzettend leuk zeg. We hebben heel veel gekletst met elkaar. Kwam geen eind aan. Wezen gaan snorkelen met een klein bootje van het resort. Daar mochten maar vier mensen mee. Wij en twee chinezen. Die hadden zich heel professioneel aangekleed. Die man ging voorin zitten, maar de zee was nogal ruig. Die man klapte tot twee keer toe door de plank waar hij op zat, hij werd helemaal door de lucht getorpedeerd. Eenmaal daar aangekomen op een plekje midden op zee, mocht ik mijn nieuwe onderwatercamera uit proberen. Dat was even spannend, maar hij werkt zoals jullie kunnen zien. Op de terug weg moest dezelfde man kotsen en aan corry de eer om dit te mogen aanschouwen. Die ging zelf ook bijna. Het was weer een leuke ervaring. We hebben daar erg leuke Nederlanders ontmoet. Een moeder met haar twee kinderen. Zoë woont in nieuw zeeland en quins in Canada. Erg veel lol gehad met elkaar. Ik schrijf zo het volgende verhaal. Corry heeft heerlijk gekookt.

1. Lenie Wiekart:
    12 februari 2015
    Ha Melissa,

Wat heb je een prachtige foto's gemaakt met je onderwater camera en wat heb je een prachtige reis uitgestippeld!! Was je in die week Fiji nog gewend geraakt aan de vochtige warmte? Als het goed is ben je inmiddels in Australië aangekomen en qua tijd nog niet eens op de helft van je vakantie! Ik ben heel benieuwd naar je avonturen in Australië. Groetjes van Lenie
  2. Jacqueline:
    12 februari 2015
    Prachtige foto's het word steeds mooier ben beieuwd naar je Australie ervaringen ..

xx Jacq
  3. Marisol:
    15 februari 2015
    Wat geweldig weer om te lezen wat voor een avonturen je meemaakt
    Je zou een boek moeten schrijven als je terug bent
    Nog maar twee maandjes en dan kunnen we je de oren van het lijf vragen
  4. Mylène:
    20 februari 2015
    Leuk hoor al die verhalen en indrukken. Ik lees nu ffies alles achter elkaar en dan ga ik de foto's bekijken.
    Kus
  5. Belinda:
    8 maart 2015
    Mooie foto's!! Wat maak je toch veel mee!!