Melbourne, the great ocean road!

12 februari 2015 - Apollo Bay, Australië

Ik eerst naar een pharmacy gelopen om iets te halen voor die vervelende darmen van mij. Kreeg ik een heel naar verhaal te horen over parasieten en ik eigenlijk  een huisarts moest raadplegen. Hell no, ik meerdere medicijnen, In mijn lijf gepropt en gaan lopen naar europcar waar we de auto hebben gehuurd. Kom ik daar aan was de auto nog niet klaar en ik moest gaan rijden in een schakel i.p.v een automaat wat ik wel was gewend. Nou je raad wel,wat dat bij me teweeg hebt gebracht. Ik had duidelijk afgesproken dat ik een automaat zou krijgen. Die arme man had niets anders. Nou heb ik best wel wat zelf vertrouwen. Maar ik moest op een onwijs drukke weg, laat me zeggen snelweg, direct links, schakelen en corry ophalen om the great ocean road te gaan rijden. Een stress moment was geboren. Toen ik daar bijna een uur  heb zitten wachten, (op wat, weet ik nog steeds niet) wilde hij mijn rijbewijs hebben , ja die had ik niet bij me. Moest ik weer terug lopen om die op te halen. Phhhhhh, wat een gezeik zeg. Goed om een lang verhaal kort te maken. Ik ben dus in een schakel auto gaan rijden, heb corry opgehaald. Die gelukkig heel veel vertrouwen in me had, misschien zij meer in mij, dan ik in mezelf, zijn we gaan rijden. Onwijs drukke stad, maar we hebben het gehaald. Anders zou ik dit niet nu schrijven. We reden Melbourne uit met 39 graden en kwamen terecht in 20 graden, was even slikken. Als eerste zijn we terecht gekomen in Apollo bay. Wat een heerlijke plek. Een oud vrouwtje  Robin die het hostel al tientallen jaren runde. Met uitzicht op de zee. Het was geweldig. De volgende dag zijn we op advies van Trevor, hij maakte daar schoon en stond het vrouwtje bij, aardige vent. Zijn we naar het national park otway gegaan. Hij heeft de weg uitgelegd. Corry met haar richtingsgevoel van lik me versje, wist al helemaal niet waar we heen moesten. Maar ze had me gewaarschuwd, dus moest ik, goed luisteren en mijn gevoel laten spreken. Nou mispoes, we zijn na een uur terug gereden  om de weg opnieuw te vragen. Trevor was ook erg verbaasd om ons te zien. Maar het onvoorstelbare was dat we na zijn uitleg weer verkeerd reden. Dan maar aan iemand anders vragen. Die legde ons de route uit wat ik al twee keer aan Trevor had voorgesteld. Goed dit lag gelukkig niet aan ons. Dus ruim anderhalf uur verder begon onze roadrrip. Door de bossen van het nationaal park. Geweldig. The redwoods, hele grote bomen waar je je heel nederig bij voelt. De watervallen waar we naar toe zijn gelopen. Het was een prachtige dag!! De volgende dag heb ik zeer vervelend nieuws gehoord, mijn lieve vriendin en collega Ilse is overleden. De klap kwam hard aan. Maar je moet verder en dat hebben we ook gedaan. We zijn naar het zuidelijkste puntje cape otway gegaan. Daar onze eerste koala's gezien. Een mooie plek met veel oudheden.toen op naar Town Hill reserve, wandeling gemaakt. Port campbell hostel geslapen. Een heel leuk stel waarvan de vrouw Nederlands was. De man gaf ons het advies om naar dog and sheeps Australische kampioenschappen te gaan in port fairy. Nou een erg leuk plan. Dus dat hebben we gedaan!

1. Lenie mulder:
    18 februari 2015
    zo je hebt weer verblijd met een heerlijk avontuur geweldig hoor ik kijk er steeds ween naar uit jammer dat je van tijd tot tijd ziek ben ik wil je graag het beste wensen met de hoop dat je vakantie niet bedorven zal worden ik ga morgen weer naar huis daar ben ik ook blij mee liefs oma
  2. Marisol:
    19 februari 2015
    Echt ik lig helemaal in een deuk bij jouw verhalen en vooral als er wat mis gaat
    Ik ziet het dan ook helemaal voor me inclusief je gezicht hihihi
    Mooie foto's en geweldige omgeving
    Laat de dingen die misgaan niet de rest van je reis verpesten,het is gebeurd en laat het dan los of lach erom
    Dit is soms zo typisch iets voor jou hihihi
    Verschrikkelijk nieuws van je vriendin en het bewijst maar weer eens dat het leven kort is en dat je van elk moment moet genieten en je dromen waar maken
    Veel plezier nog je verdere reis en ik wacht je verhalen weer af xxx
  3. Jacqueline:
    19 februari 2015
    Geweldig hoe je het verteld ik zie je echt gaan over dat hek en dan beseffen dat je vriendin zo kan doorlopen..Heel triest van je vriendin/collega....Nou meid ik kijk uit naar je verhalen zorg goed voor jezelf..
    Dikke kus Jacq
  4. Lenyweijdeveld:
    20 februari 2015
    Nou jullie hebben in ieder geval heel spannende dingen meegemaakt. Ik kreeg van Corry een berichtje dat jullie het super leuk hebben samen , maar ze is nu weer naar huis. Maar ze had het geweldig gehad. Je was goed in het organiseren zei ze. Dus nu moet je het weer alleen gaan doen, volgens haar geen enkel probleem. Nou geniet maar en we wachten weer op je leuke vragen. Liefs ma. Xxxxx
  5. Mylène:
    20 februari 2015
    Zo ik ben bij. Kikke verhalen en wat de meiden ook zeggen, ook ik zie je gezicht. Gieren.
    Meid geniet en ik ga weer wachten op het volgende verhaal. Ik ben blij dat ik je even gesproken heb gisteren.
    Dikke kus van mij xxxx
  6. Herman en rosa:
    21 februari 2015
    Hoi Melissa wij volgen jouw verhalen steeds, veel is voor ons herkenbaar. Geniet met volle teugen want deze mooie reizen maak je niet snel. Gr hero
  7. Ciska:
    23 februari 2015
    Wat een leuke verhalen. Ik zie het ook weer helemaal voor me. Heel naar van Ilse, maar we hebben daar al even contact over gehad. Sterkte meid en have fun met de rest van je reis.