Westkust Perth en omgeving

22 maart 2015 - Margaret River, Australië

Hallo mensen daar ben ik weer. Helaas doe ik dit weer vanaf mijn iPad dus zijn het weer lange zinnen om te lezen, beetje irritant voor jullie. Het is niet anders.  Ik ben dus vanaf Cairns naar Perth  gevlogen. Op het vliegveld een Nederlands meisje ontmoet liza, die ging ook naar Perth. Lekker mee zitten kletsen. Goed hier komt weer een vliegtuig verhaaltje. Ik zat aan de kant van het gangpad en tegenover mij zat een Chinese man. Nou is daar niets mis mee, maar die rare chinezen hebben ongebruikelijke gewoontes, bijvoorbeeld slurpen, smakken en kuchen. Deze man had er eentje. Om de drie seconde moest hij kuchen. Ik liep me er aan te ergeren, een blik toe werpen hielp niet. Ja zat ik daar in het vliegtuig me dood te ergeren omdat hij om de drie seconde dat deed. Ja en het was een rit van ruim 5 uur. Reken zelf maar uit hoeveel kuchen dat zijn. Ontelbaar, dus ineens had ik een idee. Aangezien ik ook last had van mijn keel had ik keelsnoepjes in mijn vol gestouwde backpack. Helemaal onderop en na flink wat graaien had ik ze gevonden. Ik bood ze aan die man aan, maar in eerste instantie weigerde hij ze aan te nemen. Maar ik eiste dat hij ze nam omdat hij last had van zijn keel en het gekuch zou stoppen. Na aandringen accepteerde hij ze. Wonderbaarlijk was het gekuch over. Wat een verademing zeg. Helaas was het van korte duur, want toen het snoepje op was begon hij weer. Phhhh dan maar muziek opzetten, dat werkte nog het beste. Auto van het vliegveld opgehaald. Ik wilde perse een Hyundai i20 want daar had ik al ingereden, heerlijke auto. Die had ze niet voor mij gereserveerd, maar er was er 1. Oké ik kreeg hem dus mee. Ik zou liza afzetten bij haar hostel in Perth. Zitten we in de auto zie ik dat er maar 9300 km mee is gereden. Whaaa wat een genot. Ik heb er wel heel veel geld voor moeten betalen, maar het is het zo waard. Geweldige auto en vrijheid. Dat vind ik zo belangrijk. Liza afgezet en naar mijn hostel gereden. Ik zat in een dorm met allemaal chinezen, oke twee. Ik kwam die kamer binnen en het rook naar Chinees. Ze waren wel heel aardig, ondanks de geur. Snel mijn bed in want de volgende dag zou het avontuur beginnen. Ik was erg onzeker over welke route ik het best kon rijden. Na advies van verschillende mensen ben ik eerst naar het zuiden gaan rijden i.p.v het noorden. Oke dat ben ik dus gaan doen. Op de kaart lijkt het klein maar je rijd hier km om een klein beetje verder te komen. Ik ben begonnen in margaret river heb daar de caves en omgeving gedaan. Het is een hele andere omgeving dan de oostkust. Echt schitterend. Toen ben ik gaan dalen naar Denmark want mijn doel was een lope te maken naar espearance. Dat is ongeveer 1600 km in 1 week tijd. Toen ik in Denmark aankwam verklaarde Graham (de eigenaar van het hostel) me voor gek. Ik wilde heel graag in Pemberton een hike  doen, maar ben uiteindelijk in het ziekenhuis beland waar ik uren heb moeten wachten. Ik ga zo verder met een ander reisverslag.

1. Mylène:
    29 maart 2015
    Hoe ruikt een Chinees?? Naar loempia? Of babi pangang? Ik liep weer eens achter dus ben nu alles aan het lezen.
    Tip: je stoort je niet aan de geluiden om je heen hahahaa.
    XXX
  2. Ciska:
    29 maart 2015
    Hey Melissa, wat een verhaal zeg in dat vliegtuig! Fijne reis verder. Gr Cis.